tisdag 2 augusti 2011

9 dagar

På 9 dagar har jag hunnit bli full, smått berusad, pussat en kille, solat, badat, bränt mig, mått illa två dagar, bråkat, varit på sjukt dåligt humör,gråtit, fått en allergisk reaktion. Har säkert hunnit något mer, men det var det jag kom på just nu. Att ligga och tröstäta godis känns egentligen inte som den bästa lösningen just nu, en flaska rom och cola känns lite mera som min grej. Vill ha mitt eget place, vill komma in på sjuksköterska linjen i Växjö. Bevisa för dem och framförallt mig själv att jag klarar att stå på mina egna två ben på denna planet, i denna galax, universum. Att vara mig själv till hundratio procent, att sluta och framförallt behöva ha den här masken. Kunna skrika, gråta ut till att i nästa hundradels sekund kunna vara glad eller rättare sagt, underbart lycklig. Utan att behöva känna att dem måste tro att man är ett psykfall. Nejnej nu får jag sluta med min negativa bana för tillfället. För att verkligen börja prata om något annat, en liten insekt, en grön gräshoppa joinade mig idag när jag skulle ta en dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar