söndag 26 december 2010

"hon är ett offer"

Har suttigt ett väldigt bra tag nu och lyssnat på mamma och min mosters kille, dem diskuterar om min moster. Och jag måste säga att min mosters kille är väldigt konstig. Jag sitter och skakar för att jag är så in i helvetes upprörd. "Man väljer sina bettenden" snubben kan seriöst inte ha mycket bakom pannbenet. För det första så väljer man verkligen inte sina bettenden, hur man better sig har en väldigt stor roll i vad man har för uppfostran. Nu är det så att min moster bara var barn när hennes mamma dog (min mormor), dem var med om en trafikolycka, mer om min moster tänker jag dock inte berätta, det är för privat. Det som gör mig så upprörd är att nu när jag är lite mer insatt i betteende och jagets försvar (har läst psykologi) så förstår jag mycket mera. Och jag förstår verkligen inte hur en människa kan vara så jävla okunnig, jag menar "man väljer sina bettende" Give me a fucking break, please, att folk börjar med olika saker, alkohol, droger, mat, spel, sex osv har alltid en bakomligande orsak. Och ja hon är ett offer, de saker som hon har varit med om, hon har krypit över lik, bokstavligen. Och att han verkligen inte kan förstå, nej åh, bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar