måndag 13 december 2010

Vegetarian?

Jag har alltid tänkt att "nä usch, inte skulle jag kunna bli vegetarian, liksom aldrig äta kött?!? och bara äta en massa kaninmat!". Och nej jag skulle aldrig kunna bli en fullbodad vegeratian och nej jag är inte lika enkeltriktad längre och ja jag vet att det inte bara innebär "kaninmat". Sen så har jag bara fokuserat på alla extrem människor som klankar ner på köttätare. Som exempel, jag äter inte lamm, det första personen säger "aha bara för att dem är söta eller?!". När jag hör något sånt så blir jag så himla trött, men det kommer alltid att finnas såna människor, så det är bara att ignorera dem. Som sagt jag kommer aldrig kunna bli vegetarian helt rakt igenom, för jag älskar kött, det har jag gjort hela mitt liv. Men jag tänker försöka äta så mycket vegomat som jag kan. Så hur kommer det sig att jag har fått den här på hjärnan? Jo för efter att min vän var hos mig så visade hon mig vilken god man man faktiskt-kan-äta. Och då kom jag på andra tankar än mina vanliga. Så får se vart det här leder helt enkelt, har faktiskt suttigt och gnagt på en morot idag woho.hahah..duktig jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar