tisdag 28 december 2010

Sluta tro

Sitter och skakar som tusan, så kallt usch. En sak som gör mig riktigt upprörd är människor som har fått för sig att jag är smal, eller spagettismal. Och när jag säger att jag inte är det, så tror dem mig inte?! Jag menar varför skulle jag sitta och ljuga om det, sån är inte jag. Medans vissa männsikor som sitter och klagar på sitt utseende och blir sur när faktsikt någon håller med om att dem är fula, medans dem blir sura och blir helt chockade. Så har jag alltid hållt med och säger tack, jag söker inte efter uppmärksamhet, jag söker inte bekfräftelse hos varje liten människa. Och nu när jag säger att jag ska gå ner 10-12 kg så kommer säkert folk tappa hakan. Men vet ni varför ni gör det? Jag tror jag vet svaret, ni utgår ifrån er själva. Hade ni vetat min vikt så hade ni tyckt att det var en rimmlig siffra. Jag blir faktiskt ledsen när folk inte tror mig, jag försöker inte rita upp en annan bild av mig själv, en bild som är falsk. För att det helt enkelt inte är jag. Jag tycker att det är ett bra pris till mig själv, 10 kg lättare, bättre självförtroende och självkänsla, kunna tycka att jag själv är fin, låter inte fel det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar